Mot Puro Beach

Posted on
Halloj!
Nu är jag hemma efter några intensiva dagar i Palma
med bästa resesällskapet.
Vi har haft så roligt och vår reseledare Anna visste minsann vad man inte fick missa
i Palma.Ja det var allt fler av oss som hade koll, jag hade inte hunnit kolla upp något innan vi åkte
så jag hängde med på ett bananskal.

Vi hade bokat SAS plus, så vi blev prioriterade vid incheckning och fick äta frukost
i deras VIP rum, fick också platserna längst fram i planet. kändes riktigt lyxigt måste jag säga.

Vi hade inte sovit mer än någon timma innan vi gick upp halv fyra på morgonen.
Gissar att det var därför jag började må jättedåligt på planet, visste inte vart jag skulle ta vägen
för det kändes som jag skulle svimma.Hade iallafall sinnesnärvaro att kliva över min sovande väninna
och fram till flygvärdinnorna som fick ta hand om mig.
Fick sitta hos dem med is på nacken och huvudet mellan benen, tills jag mådde bättre igen.

Det tog dock inte lång stund förens en kvinna på samma rad som oss också svimmade
och då reste jag mig och agerade lite sjuksköterska ett tag. Då berättade flygvärdinnan att ännu en
kvinna svimmat, så helt plötsligt var vi tre stycken som svimmat (jag nästan) på samma flygresa.
Tror det var kombinationen av för lite sömn och ett varmt flygplan gjorde detta.

Väl framme så fick vi nycklarna till vår stora lägenhet, som vi bokat via Airbnb.
Mitt i centrala Palma, med nära avstånd till allt låg denna lägenhet med åtta sängar och
två toaletter.

Vad gör man när man är så trött efter en sömnlös natt, men inte får missa en enda timme
på vår resa? Jo vi hyrde cyklar och cyklade iväg nio kilometer bort mot Puro Beach
som var ett av ställena som vi alla ville besöka.

Det var många stop efter vägen. Här fotade vi Katedralen.

Vätskepaus med den här utsikten.

Väl framme vis Puro Beach. Jätte snyggt allting, som gick i vitaste vitt mote det blåa havet,
så snyggt.

Såklart blv det varsin drink på detta trendiga ställe.

Jag tog en Bloody Mary som jag tycker är så himla god.

Sedan cyklade vi samma nio kilometer hemmåt igen, men nu stannade vi vid en strandremsa
och tog ett dopp, iallafall några av oss, och sedan la vi oss och sov dryga timmen mitt på stranden.
Tills ena tjejen vaknat och såg att vattnet krypigt upp, så vi skulle vilken sekund som helst få vågor över oss.
Så i sista sekunden kunde vi rädda oss från att vakna av att en våg sköljde över oss.

På kvällen hittade vi en Libanesisk restaurang, som hade jättegod meny.

Gick hem tidigt för att sova. Där började ett bekymmer som varit med oss hela resan.
Nycklarna funkade inte i trappdörren, så hur mycket vi än försökte så kom vi inte in.
Som tur var var en granne vaken som kunde öppna åt oss.

Sedan sov vi gott allihop.

Detta var dag 1 på vår tjejresa i Palma på Mallis.

Mer reseskildring kommer, men inte idag.

Kram Helena

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
  • Tina ME
    maj 28, 2018

Palma och Puro Beach är verkligen en favorit. Älskar det! Vilken härlig tripp ni verkar ha haft. Kram //Tina

• Kate
    maj 29, 2018

Meeen, så galet kul med bara brudar på en sån tripp… Riktigt snyggt med allt det vita till det blåa havet.
    Måste scrolla ner och läsa mer….
    Ha det bäst, kraaam Kate

• Anne
    maj 29, 2018

Jag har faktiskt bokat en weekend i Palma i september, efter att ha sett dina bilder😀 En fråga gällande Puro beach: kostar det nåt att gå in eller är det som vilken strand som helst, att man betalar för solstolar?

• Helenas enkla vardag

Hej Anne! Det gjorde du helt rätt i att boka dit. För att ligga och sola en dag på Purobeach kostar det 500kr/pers och då ingick handdukar frukt och vatten tror jag det var. Vi var där och tog en drink och jag tror man kan luncha där, utan avgift. Vill man ligga där en hel dag, bör man boka i förväg, vilket vi inte gjort. Kram Helena

• Maria
    maj 29, 2018

Verkar som airbnb funkar dåligt. När vi skulle lämna lägenheten kl4 på natten för hemresa så skulle vi lämna nyckel i lägenheten sedan stänga o gå ut.när vi sedan skulle ut ur trapphuset var den stora porten låst! Panik!instängd i trapphus utan fönster o taxin väntande utanför i malaga.Bodde i psykisk sjuk man på vinden bland duvorna. Vi räknade ut att han hade nyckel till ett lås som han låste sen kväll o öppnade på morgonen.Så efter mkt panik och stress fick vi honom att hitta nyckeln så vi till slut kom ut.skrev sen till värden o det enda han sa var ; oh i am sorry.aldrig mer airbnb.