Innehåller annonslänkar
Hej på er mina fina läsare!
Snart är det midsommar igen, och hur ska vädret bli? Den ständiga frågan när det gäller midsommar.
Sedan jag blev ihop med P så har vi haft fint midsommarväder alla år, så kan det vara möjligt att det blir så i år med? Just nu ser det väldigt positivt ut, men jag litar inte riktigt på apparna.
Vilken app kollar ni på? Jag kollar aldrig på mobilens egen väderapp, för den visar alltid så konstigt Jag använder Klart´s app, för i den appen jämförs, Klart SMHI och YR, den är mycket mer träffsäker.
Så var det då den andra stora frågan, vad ska man ha på sig? Ställde frågan på instagram, där jag också visade mina klänningar genom åren och funderar på om jag ska använda någon av dem igen. Tänk vad skönt om man hade en folkdräkt, då visste man ju verkligen vad man skulle ha på sig. Har ni en folkdräkt, och om ni har, har ni sytt den själv, ärvt eller fått på annat vis?
Här kommer mina midsommarklänningar jag haft de senaste åren

Är det så att ni fortfarande inte kommit på vad ni ska ha på er, finns en massa fina tips här inne, och jag tror nog att man hinner få den till midsommar om man är snabb att beställa. Med koden ELLOSDAYS får ni upp till 30%, annars om ni använder min kod ENKLAVARDAGJUN35, så får ni 35% rabatt på ordinarie pris och 5% extra på redan nedsatta varor.
Om inte annat så finns det många fina sommarklänningar, som denna

I slutet av förra veckan, var det skolavslutning för mina barnbarn, och jag var ledig och kunde åka och titta på deras uppträdande för familj och släkt. Alla klasser sjöng en varsin sång, sedan bjöds det på tårta till alla. Mysig tradition. Nu är barnen så stora, och Milian har ett år kvar i den lilla byskolan innan det är dags att ta skolbussen till Askersund. Alicia börjar 4an till hösten, alltså hur fort går det inte, man hinner inte riktigt med.

Antar att en del av er snart går på semester? Jag har sen semester, så jag har fyra veckor kvar innan det är min tur att vara ledig, men kommer ta varenda tillfälle att njuta av sommaren. Har ni några planer? Vi har inga planer, vi kommer styras av väder och vind.
Må så gott så länge.
Kram Helena















































