Sista dagen spenderades i Port de Soller

Posted on

Hejsan!

Nu kommer äntligen ett inlägg från vår sista dag på Mallorca.

Vi åt god hotellfrukost, och sedan packade vi iordning allt, och när vi checkat ut, gick vi den korta biten till bilen och stuvade in alla väskor där. Åkte mot Port de Sóller, som ligger på den västra sidan av ön. Det tar ca en halvtimme att ta sig dit. Det är en liten fiskeby, som hör ihop med staden Soller som ligger strax innan hamnen.

Ett fint gammalt tåg kan man ta den sista biten från Soller till Port de Sóller.

Det andas ett lugn över den lilla byn, så vill man ha en lugn semester är detta perfekt och tydligen skall solnedgången vara helt magiskt säger de som vet.

Vi åkte hit för att sola och strosa runt bland de små fina butikerna. Här tog t.o.m jag ett dopp i det kalla havet. Somnade som en sten i min solstol, låg säkerligen efter med sömnen, sedan resdagen, som började 03.20

När vi var nöjda åkte vi tillbaka till Palma, för vi skulle äta på en skaldjursrestaurang nere i hamnen,

är man i Spanien. så ska man såklart äta Paella.

Där var väl resan till Mallorca slut, för när vi ätit upp och njutit av solen och värmen, så var det dags att åka till flygplatsen och dels lämna tillbaka bilen och checka in vårt bagage. Flyget mot Arlanda gick 21,40, så vi var inte framme i Stockholm förens efter 01, så det blev ännu en sen natt.

Inte roligt att möta ett kyligt Sverige, man undrar vart våren tog vägen.

Nu är den tydligen på väg, till veckan väntas både höga temperaturer och sol, inte en dag för tidigt.

Kram så länge

Helena

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.