Hej hej!

Visst var vårt boende fint, inte ofta man hittar så fina boenden. Vi var borta fyra hela dagar ,Flyget gick redan klockan 06,10, så vi åkte upp kvällen innan och sov i P´s övernattningslägenhet. Så när klockan ringer 03.20 då är man inte så kaxig, men en dusch och borsta tänderna, så håller man sig vaken till Arlanda.

Nu har de gjort om på Arlanda, så man behöver inte ta upp allt från resväskorna vid säkerhetskontrollen, utan nu kan man bara lägga hela väskan på bandet, så skönt, tycker det är det stressigaste momentet på flygplatser.

Väl inne, gick vi till SAS loungen som öppnade klockan 05, där fick vi äntligen äta frukost, tycker det är så gott med juice, kaffe, kokt ägg och macka.

Vi fick allt en frukost till på flyget, och när man går upp så tidigt, då kan man gladeligen äta två frukostar.

Straxt efter 11 hade vi landat, fått väskorna och hämtat ut bilen och var på väg mot Altea, som ligger 40 min från Alicantes flygplats.

Parkerade bilen nära stranden och, ni vet känslan när man kommer fram till havet och värmen slår emot en, sådant lyckorus som känns i hela kroppen, är helt amazing. Vi knatade ut och tog en varsin solstol och slängde på oss badkläder. Vattnet var så varmt och skönt, sådär varmt så man kan ligga i hur länge som helst.

Låg några timmar i solen med ett avbrott för lunch. Då kände jag att jag var på väg att få solsting, jag blev alldeles kokko i huvudet.

Så när lunchen intagits och vi var nöjda med solandet, så tog vi bilen till en mataffär. Alltså vi handlade hur mycket som helst, en massa chark, cava, vitt vin, frukt, juice, godis, bröd och pålägg mm, det gick på straxt över 600kr, hur roligt är det inte att handla då?

När vi kommit till vår lägenhet och installerat oss, blev det takterrassen och en dusch samt egengjord sangria, gjord på cava i ett par timmar, så himla mysigt att sitta där och se ut över takåsarna i Altea.

Straxt innan det blev mörkt, tog vi oss ut och vidare in i den gamla stan som låg precis där vi bodde, där fanns en massa restauranger och även den jättetjusiga kyrkan som tornar upp sig över hela Altea.

Vi hamnade på en restaurang som blivit omnämnd i Guide Michelin 2021, och ja, maten var god, men jag tycker nog att det finns många bättre restauranger i Sverige som håller minst lika hög standard och inte har ett sådant omnämnande.

När vi ätit klart och gått lite i de mysiga gränderna, gick vi den lilla korta biten hem och fullkomligt stupade i säng.

Det tar på krafterna att gå upp så tidigt, flyga och sedan vara i den starka solen.

När vi vaknade nästa morgon, kände vi oss utvilade då tog vi bilen och åkte runt och kollade in de småstäderna runtomkring. Denia och Javea, var två städer vi åkte och kollade in. Stannade i Javea och solade och badade några timmar. Stannande och tog en lunch på ett jättemysigt ställe.

När vi var nöjda, åkte vi hem mot Altea och nu hade det hunnit bli fredag och de skulle börja fira Fiesta. de skulle fira en hel vecka, och de firar att de blivit av med Morerna en gång i tiden, om vi fattat det hela rätt. Men vi fick inte parkera i gamla stan där vi bodde, utan fick hitta en parkering en bit utanför, så vi fick traska ca 10 min innan vi var hemma.

Vi märkte inget av att det firades någon fiesta och undrade om de glömt bort att fira. Men när klockan slagit 01 på natten då startade de sin fiesta. Det var inte dåligt heller, kanonskott, fyrverkerier hur länge som helst och det spelades musik hela natten. 05 slutade de och det blev tyst. Alla andra nätter var precis likadana, de började 01 och slutade 05.

Fortsättning följer

Kram Helena

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

5 Comments
  • Anna-Clara
    september 29, 2023

Underbara bilder! Vill så gärna besöka Spanien någon gång i framtiden.

• Lena - gott för själen
    september 30, 2023

Imponerad att ni han göra er i ordning, komma iväg, ta er till Arlanda OCH äta frukost, och boarda på mindre än tre timmar!

Så härligt det ser ut! Den där känslan med värmen som slår emot en är verkligen underbar! Skönt med ett litet avbrott som förlänger sommaren.

Kram Lena

• Annika
    september 30, 2023

Känner igen fiestan från när vi bodde i Puerto de Soller på Mallorca. De höll på och firade också på natten i en vecka, då firade man fiskare 😍
    Ser fint ut där ni var, blir lite sugen att åka iväg.
    Hoppas du har rn fin helg!

• Lillemor Bae
    oktober 2, 2023

Hej fina du!
    Jag saknar jättemycket din podd från förr!
    Med tips på kläder och inredning.
    Jag älskade din blogg!

Nu skrållar jag bara förbi alla inlägg med resor, med eller utan vänner, kalas med eller utan mat mm.

Såklart siska du skriva om det som ligger närmast ditt hjärta ❤️
    Jag stannar ett tag till men önskar mer tips påoutfits och inredning mm

Hoppas du förstår att det inte är någon kritik,bara önskemål.
    Ha det bäst

• helenavi
      oktober 3, 2023

Hej!
      Tack för ditt mail! Jag tar till mig vad du säger. Ibland tänker man inte vad man gjort innan och börjar en förändring utan att tänka på den.
      Jag ska absolut göra inlägg om mode och inredning igen